صالحي:به مذاکرات بيشتري نياز است اما بايد حق غني سازي ايران به رسميت شناخته شود
 
درباره وبلاگ


به وبلاگ من خوش آمدید
آرشيو وبلاگ



نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 7
بازدید دیروز : 99
بازدید هفته : 468
بازدید ماه : 466
بازدید کل : 85806
تعداد مطالب : 106
تعداد نظرات : 1
تعداد آنلاین : 1

اتحاد با امام
راههای جلوگیری از نفوذ دشمنان
صالحي:به مذاکرات بيشتري نياز است اما بايد حق غني سازي ايران به رسميت شناخته شود
خراسان - مورخ سه‌شنبه 1391/05/10 شماره انتشار 18181

با گذشت يک هفته از مذاکرات معاونان جليلي و اشتون در استانبول و گزارش هاي متناقض از ادامه مذاکرات، خبرگزاري رويترز گزارش داد که علي اکبر صالحي وزير خارجه کشورمان با بيان اين که شکست مذاکرات به نفع هيچ کس نيست اظهار داشت: «نمي توانم با اطمينان بگويم اما اگر همه چيز به شکل عادي پيش برود، بايد مذاکرات بيشتري انجام گيرد.» صالحي که با روزنامه اتريشي استاندارد گفت وگو مي کرد افزود: بايد حق ايران براي انجام غني سازي به رسميت شناخته شود.

همزمان لئوپانتا وزير دفاع آمريکا احتمال حمله رژيم صهيونيستي در آينده نزديک به ايرن را کم اهميت جلوه داد و گفت: نظر من اين است که آن ها هيچ تصميمي در رابطه با ايران نگرفته اند و به حمايت از تلاش بين المللي براي اعمال فشار عليه ايران ادامه مي دهند.مشروح اين گزارش در پي مي آيد.

 

صالحي: شکست مذاکرات ايران و ۱+۵ به نفع هيچ کس نيست

خبرگزاري رويترز با اشاره به نشست استانبول در اوايل ماه جاري ميان نمايندگان ايران و ۱+۵ گزارش داد: علي اکبر صالحي، وزير امور خارجه ايران در گفت وگويي با روزنامه اتريشي استاندارد که روز دوشنبه منتشر شد، درباره مذاکرات مربوط به برنامه هسته اي ايران گفت که «نمي توانم با اطمينان بگويم اما اگر همه چيز به شکل عادي پيش برود، بايد مذاکرات بيش تري انجام گيرد.»به گزارش ايسنا وي افزود: شکست مذاکرات به نفع هيچ کس نيست. شکاف ها فقط از طريق گفت وگو مي تواند رفع شود.صالحي گفت که با اين حال بايد حق ايران براي انجام غني سازي اورانيوم به رسميت شناخته شود و «اين يک مسئله اصولي است.»

 

نمي خواهيم تنگه هرمز را ببنديم

بر اساس اين گزارش، صالحي در بخش ديگري ازا ين گفت وگو اظهار کرد که ايران نمي خواهد تنگه هرمز را ببندد.وي گفت: خليج فارس شاه راهي براي ايران و منطقه و جامعه بين المللي است. ما منطقي هستيم. ما نمي خواهيم اين شاه راه را ببنديم و باعث ناراحتي شويم. اما اگر مجبور شويم، ايران بايد براي دفاع از حق حاکميت و منافع ملي اش هر اقدامي را انجام دهد.

 

وال استريت ژورنال:ايران براي دور زدن تحريم ماهرانه عمل مي کند

در همين حال به گزارش فارس به نقل از وال استريت ژورنال، تقريبا همه در کنگره آمريکا با آنچه تحريم هاي فلج کننده عليه ايران خوانده مي شود، موافق اند يا دست کم ادعا مي کنند که با آن موافق اند اما بايد ديد در عمل چه کسي به آنها پايبند است. بنابراين گزارش، مجلس نمايندگان و سناي آمريکا در حال کار بر روي دو طرح جديد تحريم ايران هستند تا راه هاي دور زدن تحريم ها ي ضدايراني را ببندند. اقدامات پيش بيني شده در اين طرح عبارتند از افزايش تعداد عناصر ايراني تحريم شده و تحميل جريمه به شرکت هاي خارجي که با شرکت هاي مالي و بخش انرژي ايران ارتباط دارند. وال استريت ژورنال اذعان کرده که ايرانيان به راحتي شرکت هاي جديدي را جايگزين شرکت هاي تحريم شده مي کنند. همچنين ايرانيان در بازکردن کانال هاي مالي براي دور زدن تحريم ها زبردست هستند. فروش نفت در برابر طلاي ترکيه و استفاده از شرکت هاي خارجي سايه از جمله اقدامات ايران در اين حوزه است.اين روند نشان گر آن است که نگاه آمريکا به تحريم ها که شامل تعقيب شرکت ها و اشخاص منفرد ايراني است به مرور زمان کارايي خود را از دست مي دهد.اين گزارش مي افزايد:وزارت خزانه داري آمريکا هرگز نمي تواند با سرعتي که ايران شرکت ايجاد مي کند، آنها را رديابي و تحريم کند. به جاي آن بايد به هر شرکتي که نفت ايران را خريده يا حمل مي کند هشدار داد که در حال نقض قوانين آمريکاست. پس تحريم کنندگان سردرگم در تحريم ها مي باشند و ايران در اين زمينه ماهرانه عمل مي کند.

 

وزير دفاع آمريکا: اسرائيل تصميمي درباره ايران نگرفته است

همزمان به گزارش ايسنا روزنامه واشنگتن پست نوشت: لئون پانتا، وزير دفاع آمريکا روز يکشنبه سعي کرد آمريکا و رژيم صهيونيستي را در حمايت از تحريم هاي بين المللي و نه تدابير نظامي در رابطه با برنامه هسته اي ايران متحد، نشان دهد.

پانتا با کم اهميت دانستن احتمال حمله اسرائيل در آينده نزديک به ايران گفت: نظر من اين است که آن ها هيچ تصميمي در رابطه با ايران نگرفته اند و به حمايت از تلاش بين المللي براي اعمال فشار عليه ايران ادامه مي دهند.اين در حالي است که بنيامين نتانياهو، نخست وزير رژيم صهيونيستي در ديدار ميت رامني نامزد جمهوري خواه آمريکا گفته است که تحريم ها حتي ذره اي برنامه هسته اي ايران را عقب نرانده است. نتانياهو اعلام کرد: تهديد نظامي قدرتمند به همراه تحريم ها مي تواند شانسي براي تغيير اوضاع داشته باشد.

 

گانتس: توان موشکي ايران متفاوت تر از قبل است

در همين حال به گزارش فارس، کانال 10 تلويزيون رژيم صهيونيستي گزارش داد که "بني گانتس" اخيرا در جلساتي که پشت درهاي بسته برگزار مي شد، ضمن مخالفت با هر گونه اقدام نظامي عليه ايران تاکيد کرده است: توانايي اسرائيل براي پاسخ ويران کننده به توانمندي هاي هسته اي ايران محدود است و توان اسرائيل در مقايسه با توانايي هاي آمريکا ناچيز است.

گانتس همچنين هشدار داد که جبهه داخلي اين روزها براي مقابله با تهديدات ايران و شليک موشک هاي ايراني آمادگي ندارد زيرا توان موشکي ايران بسيار متفاوت تر از قبل است.



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







 
 
نویسندگان
پیوندها
آخرین مطالب